دومین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری
( تحت نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران )
بخش خوشنویسی(خط نستعلیق، خط شکسته، خط ثلث وخط نسخ)
قلم، شکارگر زیباییهاستکه به سان مرواریدهایی، در صدف حوادث رنگارنگ، آرام گرفته است. قلم با روح خالق، پیوند جاودانه دارد واینچنین است که سوگند پروردگار را رقم زدهاست که قسم به قلم وآنچه مینگارند. بوسه میزنیم برجوهری که نام خدا را تکثیر میکند.
سازمان اوقاف وامورخیریه درنظردارد به منظور توسعه وترویج فرهنگ وقف دومین جشنواره سراسری، فرهنگی- هنری «وقف چشمه همیشه جاری» را برگزارنماید. بدین وسیله ازتمامی هنرمندان وفعالان عرصه خوشنویسی دعوت مینماید آثار خود را با درونمایه سنت حسنه وقف به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.برای کسب اطلاعات واستفاده بیشتر ازمطالب میتوانید به اداراتکلاوقاف استانها وشهرستانها ویا به بخش مقالات سایت موسسه فرهنگی راسخون(وابسته به سازمان اوقاف وامورخیریه) به نشانی زیر مراجعه نمایید.
www.rasekhoon.net
اهداف:
1) ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه های مختلف فرهنگی وهنری
2)اعتلا ورشد کمی وکیفی آثار هنری در حوزه ترویج ،تبلیغ،ومعرفی وقف
3) ایجاد زمینه لازم برای توسعه وگسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه
4) شناسایی استعدادهای درخشان در هنر خطاطی کشور و ارتقابخشیدن آن،در جهت گسترش ترویج فرهنگ وقف.
نکته:علاقمندان می توانندازآیات، روایات، کلمات قصار، سخنان علما وبزرگان وعبارات واشعاری که ذیلاً به آن اشاره شده برای خلق اثر استفاده کنند. لازم به ذکر است، به آثاری که خارج از موضوعات ذیل و یا با درونمایه وقف نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
الف)آیات:
1. « وَ أَمَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ ».(آل عمران/ 57)
«امّا کسانى که ایمان آوردند، وکارهاى شایسته انجام دادند، خداوند پاداش آنان را بطور کامل خواهد داد;»
2. « أَلْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلاً ». (کهف/ 46)
«اموال وفرزندان، زینت زندگى دنیاست وباقیات صالحات[آثار ماندگار شایسته]ثوابش نزد پروردگارت بهتر وامیدبخشتر است.»
3. « لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللهَ بِهِ عَلیمٌ »(آل عمران/ آيه 92)
«هرگز به(حقیقتِ) نیکوکارى نمىرسید مگر اینکه از آنچه دوست مىدارید،(در راه خدا) انفاقکنید; و آنچه انفاق مىکنید، خداوند ازآن آگاه است. »
4. «.. وَما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللهِ هُوَ خَیْراً وَأَعْظَمَ أَجْراً وَاسْتَغْفِرُوا اللهَ إِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ»( مزمّل/ آيه20)
« ....و (بدانید) آنچه از کارهاى نیک براى خود از پیش مى فرستید آن را نزد خدا به بهترین وجه و بزرگترین پاداش خواهید یافت و از خدا آمرزش بطلبید که خداوند آمرزنده و مهربان است.»
5. لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِیِّینَ وَ آتَى الْمالَ عَلى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ الْمَساکینَ وَ ابْنَ السَّبیلِ وَ....» (بقره/ 177(
«نیکى، این نیست که (به هنگام نماز)، روى خود را به سوى مشرق یا مغرب کنید (و تمام گفتگوى شما، درباره قبله و تغییر آن باشد)، بلکه نیکوکار کسى است که به خدا وروز واپسین و فرشتگان وکتاب خدا وپیامبران، ایمان آورده; و مال خود را، با همه علاقهاى که به آن دارد، به خویشاوندان ویتیمان و مستمندان و واماندگان درسفر و ..... انفاق مىکند.»
6. «إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَالْمَساکینِ وَالْعامِلینَ عَلَیْها وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّقابِ وَالْغارِمینَ وَ فی سَبیلِ اللهِ وَ ابْنِ السَّبیلِ.» (توبه/ 60(
«زکات ها مخصوص فقرا و مساکین وکارکنانی است که برای (جمع آوری) آن زحمت میکشند وکسانی که برای جلب محبتشان اقدام میشود، و برای (آزادی) بردگان و (ادای دٍین) بدهکاران و در راه (تقویت آیین) خدا، و واماندگان در راه.»
7. «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ.» (مائده / 2(
«در راه نیکى و پرهیزگارى به یکدیگر کمک کنید. و (هرگز) در راه گناه و تعدّى همکارى ننمایید.»
8. «إِنَّ اللهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِیتاءِ ذِی الْقُرْبى »(نحل/ 90(
«خداوند به عدل و احسان فرمان مىدهد و(همچنین) بخشش به نزدیکان; »
9. « وَ یَزِیدُ اللهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْا هُدىً وَ الْباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ مَرَدّاً.» (مریم/76)
« و کسانى که پذیراى هدایت شوند، خداوند بر هدایتشان مىافزاید; و آثارماندگار شایستهاى که (از انسان) باقى مىماند، ثوابش در پیشگاه پروردگارت بهتر، و عاقبتش نیکوتر است. »
10.«خداونـد در وصف انصار مي فرمايد: «وَ یُؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ »(حشر/ آيه 9)
«و آنها را برخود مقدم مىدارند هر چند خودشان بسیار نیازمند باشند; »
11.« خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِمْ بِها وَصَلِّ عَلَیْهِمْ إِنَّ صَلاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ وَاللهُ سَمیعٌ عَلیمٌ »( توبه/ آيه 103)
« از اموال آنها صدقهاى(بعنوان زکات) بگیر،تا بوسیله آن، آنها را پاک سازى و پرورش دهى; و(به هنگام گرفتن زکات) به آنها دعا کن; که دعاى تو، مایه آرامش آنهاست; و خداوند شنواو داناست. »
ب)روایات
1- عن اميرالمؤمنين(ع) انه قال: لايَتْبِِِِعُ اَحَداً مِنَ النّاسِِِِِِِِِ بَعْدَ المَوْتِ شَيْءٌ اِلاّ صَدَقَةٌ جارِيَةٌ اَوْ عِلْمٌ صَوابٌ اَوْ دُعاءُ وَلدٍ.
اميرالمؤمنين(ع) فرمودند:چيزي پس ازمرگ مردم دستگيرشان نخواهدشد بجزصدقه جاريه ياعلمي يادعا اولاد.(مستدرک ج 2 ص 511)
2- عَنِ النَّبي (ص) انه قال: حَبْسُ الأَصْلِ وَ سَبْلُ الثَّمَرَةِ.
رسول اکرم (ص) فرمودند: اصل مال را نگه دار و وقف کن و منفعت آن را (برای استفاده) آزاد نما. (مستدرک الوسائل ج 2 ص 511)
3- قالَ الصادِق(ع): لَیْسَ يَتْبَعُ الرَّجُلَ بَعْدَ مَوتِهِ مِنَ الأَجرِ اِلّا ثَلاثُ خِصالٍ: صَدَقَةٌ اَجْراها فِي حَياتِهِ فَهِیَ تَجرِي بَعدَ مَوتِهِ وَ سُنَّةٌ هُديً سَنَّها فَهِيَ يُعمَلُ بِها بَعدَ مَوتِهِ اَو وَلَدٌ صالِحٌ يَدعُو لَهُ.
امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ آدمي اجری متوجه انسان نمیشود بجز سه خصلت: صدقهاي که خود در مال زندگي آنرا جاري کرده، پس از مرگش نيز جاري خواهدشد وسنت نیکویی که او بجا گذاشته و پس از او مردم به آن عمل میکنند، يا فرزند شايستهاي که براي او دعاء کند. (وسائل الشيعه ج 6 ص 292)
4- قالَ الصادِق(ع): سِتَّةٌ تَلحَقُ المُوْمِنَ بَعدَ مَوْتِهِ: وَلَدٌ يُستَغْفَرُ لَهُ، وَ مُصْحَفٌ يَخْلُفُهُ وَغَرْسٌ يَغرُسُهُ، وَ قَليبٌ يَحْفُرُهُ، وَ صَدَقَةٌ يَجْريها وَ سُنَّةٌ يُؤخَذُ بِها مِن بَعْدِهِ.
امام صادق(ع) فرمودند: شش چيز است که شخص مومن پس از مرگش از آن بهره مند خواهد شد :فرزند صالحي که براي او طلب آمرزش کند؛ قرآني که از او باشد ومورد استفاده قرارگيرد؛ درختي که ميکارد؛ چاه آبي که احداث مي نمايد؛ چشمه آبي که در راه خدا جاري مي کند؛ سنت و روش نيکي که پس از او مردم به آن عمل مي کنند. (وسائل الشيعه ج13 ص293)
5 - قالَ الکاظِم(ع): اِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ تَعالَی جَعَلَها وَقْفاً عَلي عِبادِهِ.
امام کاظم(ع) فرمودند: همانا زمين از آن خدا است، آنرا بر بندگان خود وقف کرده است. (تفسير العياشي ج 2 ص 48)
6-قالَ رَسوُلُ الله(ص):«اِذا مَاتَ ابْنُ آدَمَ اِنقَطَعَ عَمَلُهُ اِلّا مِنْ ثَلاثٍ: صَدَقَةٍ جارِيَةٍ اَو عِلمٍ يُنتَفَعُ بِهِ اَوْ وَلَدٍ صالِحٍ يُستَغْفَرُ لَهُ؛
موقع مرگ انسان، پروندهي ِعمل وی بسته ميشود، مگر درسه مورد: صدقه جاريه، علمي که از آن نفع برده شود وفرزند صالحيکه برايش دعا کند.»؛ (بحار الانوار، ج2، ص22)
7 - محمد بن مهران قال سمعت اباعبدالله (ع): اَوصي اَنْ يُناحَ عَلَيهِ سَبعَةَ مَواسِمَ فَاَوْقًفَ لِکُلِّ مَوْسِمٍ مالا يُنفَقَ.
به نقل از محمد بن مهران: از امام صادق (ع) شنيدم که وصيت فرمود: پس از ایشان در هفت موسم برايشان سوگواري شود و براي هر موسمي مالي وقف کرد که خرج کنند. (وسائل الشيعه ج 6 ص 294)
8 - قالَ الصادِق(ع):خَيرُما يُخْلِفُهُ الْرَّجُلُ بَعْدَهُ ثَلاثَةٌ وَلَدٌ بارٌّ يُستَغْفَرُ لَهُ وَسُنَّةٌ خَيرٌيُقتَدي بِهِ فيهَا وَصَدَقَةٌ تَجري مِنْ بَعدِهِ.
امام صادق(ع) فرمودند:بهترين توشهایکه انسان از خود باقي ميگذاردسه چيز است: فرزند نيکيکه براي او استغفارکند و روش وسنت خوبي که بدان عمل شود و صدقهاي که پس از او جاري بماند. (وسائل الشيعه ج 6 ص 294)
9- قالَ رَسوُل اللهِ (ص): اِنَّما مَثََََلُ الّذي يَتَصَدَقُ بِالصَّدَقَةِ ثُمَّ يَعُودُ فيها مِثْْلُ الَّذي يَقيءُ ثُمَّ يَعُودُ في قَيئَةٍ.
رسول اکرم (ص) فرمودهاند: مَثَل کسي که صدقه بدهد سپس صدقه خود را پس بگیرد، مانند کسي است استفراغ و قيکند و قيکردهي خود را بخورد. (التهذيب ج 9 ص 151)
10- عَنْ عَلي(ع): اَنَّهُ اَوْصي بِاَوْقافٍ اَوْقَفَها مِنْ اَموالِهِ ذَکَرَها فِي کِتابٍ وَصِيَّةٍ کانَ فيما ذَکَرَهُ مِنها:هذا ما اَوْصي بِهِ وَقفاً فَقَضي في مالِهِ عَليٌ بنُ اَبيطالبٍ(ع) اِبتِغاءَ وَجهِ اللهِ لِيُولِجَنِيَ اللهِ بِهِ الجَنَّةَ وَيَصرِفَنِي عَن النّارِ وَيَصرِفَ النّارَعَنّي يَوْمَ تَبيَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسوَدُّ ما کانَ لي يَنبُعٌ مِنْ مالٍ وَ يَصْرِفَ لي ما حَوْلَها صَدَقَةٌ وَ رَقيفُها.
اميرالمؤمنين(ع) وصيت به وقف بعضی از اموال خودکرد وآنرا در وصيت نامهي خود اينگونه ذکرفرمود: اين وصيت به وقف است که علي بن ابيطالب(ع) آن را از مال خود معينکرده براي رضاي خدا تا مرا بدان سبب به بهشت برد وازآتش بدور دارد وآتش را ازمن برگرداند در روزيکه صورتها سپيد وسياه ميگردد، ماليکه در ينبع دارم صدقه است. (دعائم الاسلام ج 2 ص 341)
11- قال جابر: لَمْ يَکُنْ مِنَ الصَّحابَةِ ذُو مَقدُرَةٍ إِلّا وَقَفَ وَقْفاً.
جابر: هيچ توانگري ازصحابه نبود، مگر اينکه چيزي وقف کرد. (مستدرک وسائل ج 2 ص 511)
12- عَن اَبيعَبدِاللهِ (ع) اَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الصَّدَقَةِ بِالمَشاعِ قالَ: جائِزٌ يُقْبَضُ کَما يُقْبَضُ المَشاعُ .
از امام صادق(ع) دربارهي صدقه مُشاعي پرسيدند وفرمود: جائز است که صدقه مُشاع گرفته شود، همچنانکه مال مُشاع و مشترک گرفته ميشود. (مستدرک وسائل ج 2 ص 511)
13- قالَ الباقر(ع): لايُرْجَعُ فِي الصَّدَقَةِ اِذا ابتُغِيَ بِهِ وَجْهُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ.
امام باقر(ع) فرمودند: در صدقهاي که براي خداي عزوجل باشد حق برگشت نيست. (وسائل الشيعه ج 6 ص 317)
14- قال اميرالمؤمنين (ع): اَلصَّدَقَةُ وَ الحَبسُ ذَخيرَتانِ فَدَعُوهُما لِيَومِهِما.
اميرالمؤمنين(ع) فرمود: صدقه ووقف هردوذخيرهاند، آنها را براي روز خودشان( قيامت)بگذاريد.(مستدرک وسائل ج 2 ص 514)
ج)بیانات بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- در وقف فضیلت بسیار و پاداش بی شمار وجود دارد. امام خمینی (ره)
- موقوفات باید به حالت وقفیت باقی وعمل به وقف شود. امام خمینی (ره)
- بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- وقف، همدلی، تعاون و خیر اندیشی را جانشین تنازع، تکاثر و تفاخر میکند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- وقف، نمونه ای از پیوند انسان با آفریدگار هستی است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- وقف، وسیله ای برای حضورهمیشگی واقفان در طول زمان در اعمال خیر است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- وقف، وسیله ای برای حضور همیشگی در اعمال خیر در طول زمان است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- وقف، میراث جاویدان انسانهای بزرگی است که با چشمان مهربان به دنیا می نگریستند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- فرهنگ وتاریخ ما، وامدار واقفانی است که جهان را به دور ازفقر وجهل ومحرومیت می خواستند.مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- سنت وقف را میتوان یکی از برترین آموزشهای علمی اسلام برای انفاق ماندگار ومفید برشمرد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- عنصر ارزنده وقف همیشه با پشتوانه مردمی در جهت رفع نیازهای جامعه بوده است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
- اگر کسی نیت واقف را تغییر بدهد ولو در امور خیر ضامن است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
د)کلمات قصار:
- وقف، خورشید درخشانی است که تشعشع انوار خیرات و برکاتش هرگز افول ندارد.
- وقف، ستاره ی درخشانی درکهکشان احسان ونیکوکاری است.
- وقف، صدقهی جاودان و احسانی ماندگار است.
- وقف، چشمهای همیشه جوشان و احسانی ماندگار و میراثی پایان ناپذیراست.
- وقف، بهترین سرمایهایست که سود آن را خدا می پردازد.
- وقف، چشمه همیشه جاریست که هیچگاه از حرکت باز نمی ایستد.
- وقف، بهترین باقیات الصالحات وخیرات است.
- با وقف زندگی آینده مان را زیباتر وخوبیهایمان را به دیگران هدیه کنیم.
- وقف کردن اموال در راه خدا پاداشی بس عظیم دارد.
- وقف، وسیله ایست برای حضور واقفان در همه زمانها.
- مادام که درخت وقف باقی است ثمرهی آن برای واقفش فرستاده میشود.
- وقف، تعدیل ثروتی است با رضا و رغبت.
- وقف، صدقه ای مستمر، بدون ریا و مصداق روشنی از تعاون است.
- وقف، چشمه ایست که در بهار محبت از کوهسار سخاوت جاری می شود.
- وقف، فانی را باقی میکند.
- وقف، هدیه ای است که انسان را پس از مرگ همراهی میکند.
- وقف، یکی از زیباترین جلوه های نیکوکاری است.
- وقف، یعنی از خود گذشتن وبه خدا رسیدن.
- وقف، ندای ماندگار نیکی در تمام زمانهاست.
- وقف، عملی است ماندگار که خیر دنیا و آخرت در آن نهفته است.
- وقف، رهایی انسان از طمع دنیا و مصداق بارز "فاستبقوالخیرات" است.
- واقف، چون وقف ماندگار است.
- بیمنتترین صدقات، ماندگارترین خیرات، وقف است.
- وقف، چشمه همیشه جاری
- وقف، بهترین توشه برای آخرت است.
- وقف، زیباترین تجلی ایثار وماندگارترین صدقه جاریه است.
- وقف، یعنی ماندگارترین میراث
- وقف، یعنی جاری ساختن وجود خود در وجود زمانه.
- وقف، انفاقی بی منت وخالصانه وتداوم حیوة طیبه است.
- وقف، وقوف در منای عشق و قربانیکردن منیتها و زیاده خواهی هاست.
- وقف، اکسیر جاودانگی است.
- وقف، یعنی یادگار ماندگار.
- وقف، یعنی چشمه سار احسان.
- وقف، ابتدای بی انتهاست.
- وقف، به جریان گذاشتن سرمایه تا ابد.
- وقف، سیره صالحان میراث جاویدان
آیین نامه وشرایط شرکت در جشنواره:
1) شرکت در جشنواره برای تمام گروه های سنی آزاد است.
2) هنرمندان میتوانند آثار خودرا درقالب خطوط نستعلیق، نسخ، ثلث وشکسته نستعلیق ارائه نمایند. خطوط ديگر مثل معلّي وغيره در صورت رسيدن به حد نصاب داوري ميشوند.
نکته: آثاری که براساس آیات قرآن، احادیث وروایات نوشته می شوند میبایست منبع آنها ذکر شود. چنانچه آثار بصورت متن عربی باشند درج ترجمه فارسی آن نیز الزامی می باشد.
3) حداکثر ابعاد مجاز با احتساب پاسپارتو(حاشیه)، برای آثار 100*70سانتیمتر باشد.ضمناً آثاربدون قاب وبصورت پاسپارتو باشد.آثار قاب شده پذیرفته نخواهد شد .
4) علاقمندان میتوانند حداکثردر 2 بخش بطور مجزا شرکت نمایند.
5) کلیه آثار ارسالی میبایست تولید سالهای 89 و 90 ومرتبط با موضوعات جشنواره باشد. ضمناً آثار جشنواره وقف سال پیشین ودیگر جشنواره ها پذیرفته نخواهد شد.
6) دبیرخانه مجاز است ازآثار ارسالی به صور مختلف(فیلم،عکس و...) استفاده نماید.
7) تکمیل فرم تقاضای شرکت درجشنواره والصاق برچسب مخصوص برروی هریک از نسخه ها الزامی است.
8) برگزارکننده اختیار دارد از آثار برگزیده به مناسبت های مختلف با ذکر نام صاحب اثر استفاده کند واگر این امر منجر به کسب درآمدی شد براساس تعرفه دبیرخانه عمل خواهد شد.
9) اولویت امتیاز برتر باآثاری است که درسال جاری تولیدشده اندوآثار فاخر وارزشمند باتوافق صاحب اثر بادبیر خانه به قیمت کارشناسی خریداری خواهندشد.
10) اخذتصمیم نهایی درباره مواردیکه درآیین نامه ذکر نشده است با دبیرخانه می باشد.
11) دبیرخانه هیچ مسئولیتی درقبال خسارت یا مفقود شدن آثار قبل از تحویل به محل دبیرخانه ندارد ودرصورت خسارت پس از تحویل طبق نظر کارشناسان جبران خسارت خواهدشد.
12) ارسال اثر به دبیرخانه به منزله قبول تمام شرایط آیین نامه وشرکت درجشنواره است.
13) هیئت محترم داوران ازپیشکسوتان وصاحبنظران متخصص در این حوزه می باشندومتعاقبااسامی آنها در سایت معاونت فرهنگی سازمان اعلام خواهدشد.
14) هر شرکتکننده میتواند حداکثربا 3 اثردر جشنواره شرکتکند. ضمناً آثار معیوب ویا باکیفیت پایین پذیرفته نخواهدشد.
15) دبیرخانه تعهد بازپس فرستادن آثاری راکه مستقیماً به دبیرخانه مرکزی ارسال میشود را نخواهد داشت.
نحوه داوری:
داوری آثار در دو مرحله استانی وکشوری انجام خواهد شد. در مرحله اول در دبیرخانه استانها توسط داوران هر بخش انجام خواهد شدوآثار منتخب برای داوری درسطح کشوری به دبیرخانه مرکزی ارسال می شود.در مرحله کشوری بعد از داوری، برگزیدگان هربخش طبق جوایزاعلامی بخش کشوری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
جوایز مرحله استانی( بخش خط نستعلیق ، خط شکسته، خط نسخ، خط ثلث):
نفر اول هر بخش :لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ 3000000 ریال
نفردوم هر بخش: لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به سوریه به مبلغ 2000000 ریال
نفرسوم هر بخش: لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 1000000 ریال
جوایزمرحله کشوری( بخش خط نستعلیق ، خط وشکسته نستعلیق، خط نسخ، خط ثلث):
نفر اول هر بخش :تندیس جشنواره، لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به حج عمره به مبلغ 10000000 ریال
نفردوم هر بخش: تندیس جشنواره، لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ 8000000 ریال
نفرسوم هر بخش: تندیس جشنواره، لوح تقدیر وکمک هزینه سفر به به سوریه به مبلغ 6000000 ریال
گاه شمار جشنواره:
آخرین مهلت ارسال : 30/8/90
مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی: متعاقبا توسط دبیرخانه های استانی اعلام خواهد شد.
مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله کشوری : نیمه اول اسفند ماه سال 1390
نحوه ارسال آثار :
شرکت کنندگان محترم بایدآثار خود را از طریق پست به دبیرخانه استانی جشنواره مستقردر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود ارسال کنند.آثار برگزیده پس ازداوری در مرحله استانی وتجلیل از آثار برترجهت شرکت درمرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال خواهند شد .
علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند فایل مربوط به فرم ثبت نام این جشنواره را از طریق سایت www.mfso.ir دریافت نمایند.
.........................................................................................................................................
جهت مشاهده فراخوان این جشنواره با کیفیت بالا روی تصاویر ذیل کلیک فرمائید
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
..........................................................................................................................
لطفا با نظرات خود ما را یاری فرمائید
شما نیز می توانید جهت مشاهده مطالبی که مخصوص اعضای ویژه این سایت است به عضویت رسمی این سایت در آمده و از این پست و دیگر پستها و تصاویر محدود شده دیدن فرمایید